Gudstjänst i Malax kyrka kl 10

Kristi Himmelsfärdsdag

Malax kyrka

Den upphöjde Herren

Temat och tidpunkten (40 dagar efter påsk) för Kristi himmelsfärdsdag är hämtade från Apostlagärningarna (Apg. 1:6-14).

Kristus upphöjdes till himlen. Han har stigit upp till sin tron i himlen och sitter på Faderns högra sida. Han har getts all makt i himlen och på jorden. Ingenting kan skilja oss från Guds kärlek. Vi kan inte få kontakt med Kristus med våra jordiska sinnen, men i ordet och sakramenten är han ändå närvarande i sin kyrka. Alla som tror på honom har fått uppdraget att föra ut budskapet om den upphöjde Herren till hela världen.

Liturg: Tuomas Toivonen, Kantor: Peter Brunell, Kyrkvaktmästare: Kent Gullqvist, Kollekt: Finska Missionssällskapet r.f.
- Jesus satte stort värde på barnen och det är hans önskan att vi tar oss an barn som har det svårt. Den gåva du ger idag kommer Finska Missionssällskapet att använda för att förbättra barns välmående och utbildning runtom i världen. Genom att ge en gåva hjälper du barn som lever på gatan, barn som lider av psykisk ohälsa eller som blir sexuellt utnyttjade. Tack för din gåva!
.
  • Gudstjänster och samlingar Gudstjänster och samlingar