Välkommen till Bergö, en del av Malax församling!

Bergö kapellförsamling består av samma område som tidigare Bergö församling. På den här sidan hittar du information om den verksamhet och de lokaler som finns just på Bergö.

Kläd- och sakbytardag + kyrkkaffe

i församlingshemmet söndag 5.5.2024 efter gudstjänsten

Ta med kläder, husgeråd, sportutrustning och leksaker du inte behöver men som någon annan byssbo kan ha nytta av. Ta hem gratis det du själv behöver och vill ha. Perfekt för barnfamiljer som behöver ”gradera upp” barnens garderob till större nummer

Och OBS! Man behöver inte lämna in något för att komma och fynda gratis! Man får ta så många saker man vill oberoende av om man hämtat dit något eller inte.

Du kan ta med saker du vill ge bort direkt på söndagen 5.5 eller lämna in dem i förväg i församlingshemmet någon av följande dagar:

• onsdag 24.4 kl 18-19:30,
  • torsdag 25.4 kl 18-20:30,
  • torsdag 2.5 kl 18-20:30

OBS! Hela och rena saker och INGA BÖCKER

Möjlighet att ge en frivillig gåva till missionen.

Överblivna saker skänks till välgörande ändamål.

_ _ _

GUDSTJÄNSTUTMANING 2023

Bergö kapellförsamling

Lagom till påsk utlyser Bergö kapellråd en lekfull gudstjänstutmaning, för att fira att Bergö församling lever vidare som kapellförsamling. Utmaningen pågår under hela kyrkoåret, fram till 26.11.2023

Utmaningen fungerar så att man samlar kryss genom att delta i gudstjänster eller utföra andra uppdrag. Deltagarblanketter fås av församlingens anställda eller i Bergö kyrka.

Utmaningen är indelad i tre kategorier: Vuxna, ungdomar (årskurs 3 och uppåt) samt barn (årskurs 2 och nedåt). Räkna årskurs enligt den årskurs du går på hösten 2023.

Deltagarna i alla tre kategorier som samlar minst tio kryss deltar i utlottningen av ett presentkort á 80 € till valfri butik i Bergö/Malax/Vasa. Vinnaren dras på kyrkglöggen efter gudstjänsten på första advent 3.12.23.

I barnkategorin kan deltagarna dessutom även vinna ett gemensamt pris i form av en superrolig fest under vårterminen 2024 för alla barn klass 2 nedåt. För att vinna priset behöver minst 10 barn klara av barnens utmaningen. Alla detaljer kring festen är ännu inte klara, men det ryktas om både disco, popcorn, mete och ansiktsmålning.

Också i ungdomskategorin kan deltagarna vinna ett gemensamt pris: Om minst 10 ungdomar klarar av ungdomsutmaningen ordnar församlingen under vårterminen 2024 en resa till Cinema Bowling i Vasa för alla som klarat ungdomsutmaningen

Och obs: Man behöver inte vara medlem i församlingen eller bosatt på Bergö för att få delta i utmaningen. Och man behöver inte delta i gudstjänster just i Bergö kyrka, alla gudstjänster är lika bra.

VÄLKOMMEN MED, VI SES I KYRKAN!!

Hälsar Kapellrådet