Bön för alla

Vi träffas en söndagskväll i månaden på olika platser runtom i församlingen. Servering och barnpassning.

Bibel- och bönegrupp

Bibel- och bönegrupp i Församlingshemmet i Övermalax tisdagar kl.18. Vi studerar bibeln, ber, dricker té och samtalar. Ta gärna med en egen bibel om du har, finns även att låna. Varmt välkommen!

Diskussionsgruppen Amici

Vi diskuterar aktuellt och gammalt inom teologi, psykologi och filosofi.

Ekumenisk bön

En ekumenisk bönegrupp träffas vanligtvis en måndag i månaden, kl. 18, varannan gång i kyrkhemmet i Yttermalax och varannan gång i Betel, Malaxvägen 85, 66100 Malax.

Vad är ekumenik?
Ekumenik är ett ord som kommer av grekiskans oikoumene, vilket betyder hela världen. Ekumenik betecknar den strävan efter samarbete och samförstånd som pågår mellan olika kristna kyrkor.

Tro i vardagen

Tro i vardagen, för pensionärer, hålls en onsdag per månad kl. 11.30-13 i församlingshemmet. Vi sjunger, diskuterar och dricker kaffe.

Fredagssamlingar

Fredagssamlingar ordnas en fredag i månaden kl. 13 i församlingshemmet i Petalax. Vi har ofta någon inbjuden gäst, sjunger och dricker kaffe.

Karacafé

Äldrerådet och Folkhälsan i Malax ordnar på måndagar varannan vecka, Karacafé i församlingshemmet i Övermalax. Alla manliga pensionärer är välkomna på träff. Gemenskap med diskussion om aktuella händelser och kaffeservering.

Karacafé hålls varannan måndag kl 10-12 i församlingshemmet. Ledare Pär-Gustav Lindh. Arrangör är Äldrerådet och Folkhälsan i Malax.

Bild på kopp med kaffe.

Alpha äktenskapskurs

Välkommen på dejt! En Alpha-äktenskapskurs ger redskap för att fördjupa och stärka parförhållandet. HärÖppna länk i ny flik kan man läsa vad några par som var med i höstens upplaga tyckte!

Träffpunkten: Öppet hus i sockenstugan

I samarbete med Psykosociala föreningen Träffpunkten r.f. ordnas öppet hus vid sockenstugan i Yttermalax, tisdagar kl.10-13.

Vid öppet hus erbjuds mångsidiga program såsom föreläsning, matlagning, rörelseglädje och utfärder. Lunch/frukost serveras till självkostnadspris och mathjälp enligt tillgänglighet i samarbete med K-market Stenco.

Träffpunkten erbjuder gemenskap och stöd för en välmående vardag.

Närmare information hittas på https://traffpunkten.wixsite.com/websiteÖppna länk i ny flik

Ledare Sara Brännudd, tel. 040 587 2010.