Vi har följade lediga tjänster/arbeten:

Ekonomichef (tidigare kyrkoekonom)

Kom och jobba i Malax församling! Arbetet är mångsidigt och varierande, med goda möjligheter att själv utveckla arbetet. Även möjlighet till distansarbete.

Du fungerar som ekonomichef med ansvar för ekonomi- och personalförvaltning, förvaltning av fastigheter (där det ingår skog) samt fungerar som arbetarskyddschef i församlingen.

Till arbetsuppgifterna hör bl.a. organisering av ekonomifunktionen, uppgörande av budget och bokslut samt personal- och fastighetsärenden. Just nu pågår flera större fastighetsprojekt i församlingen. Ekonomichefen fungerar som förman och disponent. Ekonomichefen representerar arbetsgivaren.

Behörighetskrav för tjänsten är vid universitet, högskola eller yrkeshögskola avlagd lämplig examen samt erfarenhet av ekonomiförvaltning. Erfarenhet av fastighets-förvaltning, kännedom om församlingsarbete och erfarenhet av församlingsadministration samt förmansuppgifter räknas som merit. Sök frimodigt även om du inte har kompetens på alla dessa områden!

Malax församling är en tvåspråkig församling med svenska som förvaltningsspråk. Språkkraven är utmärkta muntliga och skriftliga kunskaper i svenska samt nöjaktiga muntliga och skriftliga kunskaper i finska.

Den som väljs ska vara medlem av evangelisk-lutherska kyrkan i Finland, eftersom kyrkoekonomen representerar församlingen.

Avlöning enligt Kyrkans tjänste- och arbetskollektivavtal. Tjänsten är 100 %, kontorsarbetstid 36 t 15 min/v.

Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse. Den som väljs ska uppvisa godtagbart läkarintyg. En prövotid på sex månader tillämpas.

Ansökningshandlingar lämnas in via KirkkoRekry och skall vara tillhanda senast tisdag 30.4.2024 kl. 15.00.

Närmare upplysningar angående tjänsten ges av kyrkorådets ordförande Tomi Tornberg, tel. 050 559 7757, e-post tomi.tornberg@evl.fi.

Ungdomsarbetsledare sökes

Malax församling söker en ordinarie ungdomsarbetsledare (100 %). Ungdomsarbetsledaren ansvarar för den kristna fostran inom åldersgrupperna 13–29 år. I tjänsten ingår konfirmandarbete och hjälpledarverksamhet.

Av den sökande förutsätts examen enligt kyrkans författningssamling nr. 164 samt god förmåga att använda svenska och finska i tal och skrift

Den som blir vald bör vara konfirmerad medlem av evangelisk-lutherska kyrkan i Finland.

Arbetet inleds 1.8.2024 eller enligt överenskommelse. Prövotid 6 månader. Innan tjänsten tillträds skall den som väljs visa ett godkänt intyg över sitt hälsotillstånd av företagsläkare samt ett utdrag från straffregistret, enligt straffregisterlag 6 § 2 mom.

Lönekravgrupp 502 enligt KyrkTAK.

Ansökningshandlingar med cv lämnas in via KirkkoRekry och skall vara tillhanda senast tisdag 30.4.2024 kl. 15.00.

Mera information ger kyrkoherde Tomi Tornberg,

050 559 7757, tomi.tornberg@evl.fi.

Diakonbefattning (80 %)

Visstidsavtal 1.7-31.12.2024

Malax församling lediganslår en befattning som diakon på 80 % under tiden 1.7-31.12.2024. Behörighetskraven för innehavaren av en diakonitjänst och av den som utför diakoniarbete som sin huvudsakliga uppgift krävs någon av följande examina: 1) yrkeshögskoleexamen inom social- och hälsovårdsbranschen, socionom (YH) diakon, minst 210 studiepoäng eller 2) yrkeshögskoleexamen inom social- och hälsovårdsbranschen, sjukskötare (YH) diakonissa, minst 240 studiepoäng. I examen ska ingå de studier i teologi, diakoni och arbetet i församlingarna och kyrkan som anges i kyrkans författningssamlings beslut nr 162.

Malax församling är en tvåspråkig församling. För att sköta diakontjänsten behöver man ha god förmåga att i tal och skrift använda svenska samt god förmåga att tala finska och nöjaktig förmåga att skriva finska.

Tjänsten avlönas enligt lönesättning från Kyrkans allmänna tjänste- och arbetskollektivavtal, kravgrupp 502.

Endast en konfirmerad medlem i evangelisk lutherska kyrkan kan väljas till befattningen. Den som väljs ska uppvisa straffregisterutdrag samt godtagbart läkarintyg.

Ansökningshandlingar lämnas in via KirkkoRekry och skall vara tillhanda senast måndag 15.4.2024 kl. 15.00.

Närmare upplysningar ger kyrkoherde Tomi Tornberg tel. 050-559 77 57, tomi.tornberg@evl.fi

Malax församling söker sommararbetare

för sommaren 2024 till församlingens alla parker, gravgårdar och fastigheter i Malax, Petalax och på Bergö. Arbetsuppgifterna är huvudsakligen skötsel av grönområden och avtalsgravarna (gräsklippning, trimning, ogräsrensning mm.) samt av förman övrigt ålagda arbetsuppgifter. Vi uppskattar förmåga att arbeta praktiskt och självständigt samt förutsätter förmåga till fysiskt utomhusarbete. Arbetstiden är några veckor under sommarmånaderna enligt överenskommelse, vardagar, kl. 8-14 eller 9-15.

Ansökan senast 31.3.2024, endast via Kirkkorekry.Öppna länk i ny flik

Närmare uppgifter ger