Uppvaktningar

Malax församling uppvaktar sina församlingsmedlemmarna enligt följande:

1-åringar, som döpts under föregående år får en inbjudan till Babykyrka som ordnas på dopets dag, vanligtvis 2:a söndagen i januari.

1-3 -års dopdag, vi sänder ett kort, med en dophälsning på årsdagen efter dopet.

Gud, som haver barnen kär,
se till mig som liten är.
Vart jag mig i världen vänder,
står min lycka i Guds händer.
Lyckan kommer, lyckan går,
du förbliver, Fader vår.

75-åringar, vi sänder ett gratulationskort, med en födelsedagshälsning och önskan om att den som vill ha besök får ringa och boka diakonen. 75-åringarna får en bok som gåva.

80- och 85-åringarna, vi sänder ett gratulationskort, med en födelsedagshälsning och önskan om att den som vill ha besök får ringa och boka kyrkoherden. 80-åringarna får ett ljus och 85-åringarna får en bok som gåva.

90-åringar och äldre vi sänder ett gratulationskort, med en födelsedagshälsning och önskan om att den som vill ha besök får ringa och boka kaplanen. Denna åldersgrupp får en Willow Tree ängel som gåva.

Du som inte fyller jämt, men ändå vill ha besök av en präst, kontakta kansliet, 050-462 9575, och boka in ett besök.

Vi kontaktar våra församlingsbor på den adress som finns i befolkningsregistret. Besöket föranleder inte kaffeservering eller andra förberedelser, karaktären bestäms av den livssituationen som födelsedagsbarnet befinner sig i.

Församlingen gratulerar alla som fyller år!

Bön

Du är med mig – även om jag inte ser dig.
Du är med mig – även när jag inte kan tro det.
Du är med mig – även om jag inte förtjänar det.
Herre, lämna mig inte.
Om inte du själv går med
vill jag inte ta ett enda steg vidare.
Amen.
(biskop em. Erik Vikström)

Altaret