Dagklubben

Har Ert barn kommit i den åldern att det gärna vill ha lite extra sysselsättning och vara tillsammans med jämnåriga?
Församlingen har Dagklubb för 3-5 -åringar i Församlingshemmet i Övermalax.
Vi träffas två dagar i veckan, måndagar och torsdagar, kl 9-12.

Till Dagklubben, som startar i augusti och följer skolterminerna, kan du anmäla ditt barn per telefon till barnledarna eller kansliet. För medlemmar i Malax församling kostar det ingenting att gå i dagklubben.

Med klubbens verksamhet vill vi ge barnen möjlighet att få höra om Gud och Jesus och det kristna budskapet genom berättelser, lek och sång. Vi ger också barnen sysselsättning som lämpar sig för dess ålder och möjlighet att vidga sitt kunskaps- och erfarenhetsområde i allmänhet, t.ex. genom upplevelser i naturen, kunskap om årstiderna m.m. Barnen lär sig också att fungera i grupp och att ta hänsyn till varandra.

Vi eftersträvar även att vara fysiskt aktiva i samband med våra inne- och utelekar. Vi tränar motoriska färdigheter, övar barnens fin- och grovmotorik i olika sammanhang, t.ex vid sång- och rörelsestunder, pysselaktiviteter o.s.v.

Något att tänka på:
· ca 10.30 har vi matpaus och då har barnen med egen matsäck ( t.ex. smörgås, saft, frukt)
· klä inte barnen för fina, utan ha lekkläder på dem
· gärna märkta kläder, skor och vantar
· barnen borde ha tossor inomhus så att de inte halkar
· meddela när era barn är sjuka eller blir borta från klubben.

Vi hoppas att du vill låta ditt barn vistas med sina jämnåriga och i god och trygg atmosfär,
leka med andra jämnåriga och lyssna till den stora Barnavännen Jesus med hjälp av berättelse och sång.

Om det är något ni funderar på eller vill diskutera så ta kontakt.

Tf barnledare Jenni Broo, 050-441 8292

Barnklubb